Yrpanna

Jag skulle åka hem från Kalmar med bussen 16.45 på onsdagseftermiddagen. Lägg märke till skulle.. Vi tar bussen från Lina strax innan 16.00 då de ska ta tåget hem till Malmö klockan 17.03 så de väntade med mig på stationen. När vi kommer fram är klockan strax efter 16.15 och vi ställer oss vid busshållsplatsen och väntar snällt och fint. Vid halv fem säger Lina att hon tycker att det är konstigt att det inte kommit någon buss än, eftersom den var tidig när Gustav och Per skulle hem. Jag börjar ringa till deras kundtjänst för att kolla vad som hänt med bussen. Det märkliga med alltihop var att det bara var jag vid bussen med, ingen annan. När jag sitter i telefonkö till deras kundtjänst säger Lina:
- Var det den här tabellen du tittade på?
- Ja, svarar jag lite halvirriterat och en aning stressad.
- Men den gick 16.15...
- VA?????
Utropar jag och slänger genast på luren. FITTA! Utropar jag sedan.
Hur yr får man bli???? Kollade mitt sms som jag hade fått när jag bokade biljetten på Swebus, och mycket riktigt: 16.15. Jag var så himla säker på att det var 16.45 att jag sagt det till varenda person som frågat mig om tidpunkten jag skulle åka från Kalmar. Hade jag bara kollat en extra gång så hade jag ju sett att det var fel. Men inte Sara inte, hon är så hiiiiimla säker på att hon har rätt så varför kolla igen?
PUCKO!
Eftersom Lina och Emma skulle med tåget så begav vi oss dit och jag ringde Derrek i hopp om att han kunde få på mig på ett tåg till Sthlm eller liknande. Han säger att det är praktikst taget omöjligt för mig att hinna till Sthlm på den korta tiden och att jag då skulle få boka om den till Ösd med.
Emma och Lina kutar in på centralen i Kalmar för att fixa en biljett till mig. När jag är klar i luren med Derrek så kommer hon utkutandes och vill att jag ska in till Emma i kassan. Jag kommer in och de har hittat en biljett från Alvesta till Sthlm och jag ska då hinna med tåget till Ösd sen. Kruxet var att den kostade 840 spänn!! Det hade ju dock INTE Sara råd med. Istället tar vi en biljett till Malmö så jag åker med samma tåg som Lina och Emma hem. Kändes lite skumt att åka hem till Malmö, har ju inte varit där nere på evigheter känns det som. Kul att man spenderat 800 spänn i onödan liksom! Men eftersom man är rik som ett troll så gör ju inte det någonting, märks inte i kassan *ironi*. Åh! Jag blir så trött på mig själv..

Väl hemma bokar vi en biljett upp till mig på fredagsmorgonen. Det innebar att jag fick hela torsdagen hemma med mamma eftersom hon var ledig. Huuuur mysigt som helst!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hur fan hade du råd med det???

Postat av: Sara

Lånade av mamma och Derrek så länge =)

2007-01-08 @ 15:31:56
URL: http://glamurous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback