Tankar

Denna lediga dag har bestått av storstädning och tvätt. Städningen behövdes verkligen med tanke på att jag inte städat på evigheter, känns det som. Så skönt att det äntligen blev gjort. Det hade varit skönt att ha någon som gjorde det åt en, men men.. Det får komma när jag blir stor och tjänar massor med pengar.
När jag stod och diskade tidigare så slog det mig hur snabbt tiden går. Det har nu gått 1½ år sedan ja tog min examen. Det är ju helt sjukt! Det känns som att det var alldeles nyligen som jag stod i kyrkan i Östersund och tog emot mitt examensbevis. Sinnes. Folk frågar mig ständigt vad jag vill göra framöver. Jag trivs där jag är just nu, men kan inte se att jag stannar där i flera år till. Däremot vill jag inte sitta på ett kontor dagarna i ända och ha telefontid en timme om dagen och skriva på datorn de resterande 7. Det lockar liksom inte. Jag gillar som jag har det idag, en kombination av de båda som jag själv bestämmer över. Men det är ju inte det lättaste att hitta ett sånt jobb. De flesta jobb inom mitt examensområde handlar mest om kontorsjobb. Jaja, jag ska vara glad att jag har ett jobb och en examen att luta mig tillbaka mot i alla fall. Det är det inte alla som har i min ålder.
För att rensa tankarna ska jag ikväll shaka loss med Zumba. Jag älskar det passet! För er som ännu inte testat denna fantastiska träningsform - gör det! Ni kommer inte att ångra er, och jag lovar er att ni kommer vara fast från första stund! Musiken, människorna, soundet, stegen, ledarna - ja allt är bara fantastiskt med det. Ett perfekt sätt för mig att rensa huvudet i en timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback