Namnsdag

Fick ett samtal av mamma igår kväll.
Mamma: Grattis på namsdagen!
Jag: Eh, jag har inte namnsdag idag (kollar i almanackan).
Mamma: Jo, det är ju Maria idag.
Jag: Ja, men jag heter inte Maria.
Mamma: Joho, det gör du ju visst. Kristina Maria.
Jag: Nej mamma, jag heter Kristina Therese. Det är mormor, du och Sandra som heter Maria.

Alltid lika roligt när ens egen mamma inte kommer ihåg vad hon döpt sitt barn till. För något år sedan hände samma sak, fast då var det pappa som blev drabbad när han skulle gratta mig på Kristina-dagen. Hon lyckades övertyga honom om att jag inte heter Kristina. Stackars pappa trodde ju att han var senil. Fick  slängafram körkortet och visa för att hon envisades så mycket.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hahaha,inte lätt alla gånger:P

2009-03-01 @ 15:09:04
Postat av: Sandra

Hahahaha!! Jag fick ett sms av mamma. Fattade ingenting. Hade inte en jävla aning om att d var Maria igår..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback