Home sweet home

Då var jag hemma igen då. Känns himla konstig att helt plötsligt vara tillbaka i södra Sverige där våren r i full blom. Jag spenderade en natt i Halmstad innan jag kom hit i söndags. E och hennes kille körde mig hem oc när vi rullade in i Malmö kommun så hade vi Turning Torso på högersidan, solen stod högt på himlen och temperaturen visade +11. Gött! Jag har verkligen saknat Malmö och våren här nere, men jag kommer verkligen att sakna Östersund fruktansvärt mycket. Visserligen kommer jag upp en vecka i juni, men det är inte samma sak. Det har verkligen blivit mitt andra hem och jag tycker om mentaliteten och människorna där uppe. Däremot är jag inte lika förtjus i vädret, men hade det legat 100 mil längre ner i landet så hade jag säkrligen bott kvar där. Jag känner mig inte riktigt hemma i Malmö så som jag hör att andra gör. Någon gång kommer jag att lämna denna stad, men aldrig att jag flyttar 130 mil hemifrån igen. Göteborg kan jag tänka mig att bo i, eller kanske Halmstad. Västkusten kommer det nog att bli framöver. Men jag måste ju få ett jobb först...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback