Snorkling

I Egypten bestämde vi oss för att ta en dagsutflykt med båt för att snorkla. Ingen av oss hade tidigare gjort detta så det var verkligen en upplevelse. Jag tänkte att det inte skulle vara så svårt då man enbart ska andas genom munnen. "En baggis" tänkte jag. Jo just det, en baggis var det ja. Jag var den av oss som hade tyckt att det skulle vara enklast, men var den av oss som fick störst panik nere i vattnet. Jag visste inte hur jag skulle göra och det kändes som att jag inte fick någon luft. Tack och lov så hade vi världens gulligaste "guide" med oss som såg detta och lät mig hålla i honom hela tiden i vattnet. Jag kände mig som ett litet barn, men var otroligt tacksam över detta. Så fort jag släppte taget så blev han orolig och la min hand på hans axel igen. Det var en kamp med att få rätt på andningen. När jag väl hade fått rätt på den så gick det som en dans, då kändes det som att jag kunde simma sådär i en oändlighet. Däremot var det en kamp att få rätt på andningen igen så fort jag hade haft huvudet ovanför vattenytan och skulle ner med det igen. Anyway. Vi fick se en massa fina korallrev och en massa fina fiskar. Jag kan inte namnet på ens hälften av dem, men däremot fick vi se tre kända fiskar och det var Napoleonfisken, Clownfisken (även känd som Nemo) och Morena (även känd som Kroken och Snoken i Den lilla sjöjungfrun). Innan vi åkte till platsen där vi skulle snorkla fick vi även se delfiner. Det var jättehäftigt att få se dem i dess naturliga miljö, och att få se dem simma runt båten som vi stod på. Detta är en upplevelse som jag varmt rekommenderar och som jag definitivt kommer att göra om!



Från vänster:
Napoleonfisk, Clownfisk, Morena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback