Fallet Louise

Ikväll visade Uppdrag granskning en uppföljning på vad som hände med fallet Louise från Vetlanda. Då jag inte har varit så insatt i detta valde jag att titta, och det var ett program som verkligen gjorde mig upprörd. Hur kan socialchefer och andra tjänstemän bara sitta där och inte kunna ge en vettig förklaring till vad som gick fel? Det var ju ett människoliv det handlade om och ändå hände det ingenting - fast att de redan 2001(!) fick larm om Louise's situation och hennes pappa. SKANDAL! Dessutom låter de den stackars flickan tillbringa julafton 2005 i en svinkall bil på parkeringen utanför Siba tillsammans med sin neddrogade pappa. Och detta visste dom om! Ja, titta själva på inslaget nedan. Jag finner inga ord. Men en sak kan jag säga och det är att det är detta jag brinner för. Det är bl.a. såna här situationer som jag vill ändra på och det är därför jag (snart) har studerat i 3,5 år och kommer att slösa 150 000 kr på mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback