Modelluttagning

Igår var jag inne på en modeluttagning för hårmodeller hos Larsson & Lange i Malmö. Det tog verkligen sjukt lång tid där inne. Först delade dom upp oss så att killarna var för sig, de tjejer som kunde tänka sig från page och kortare i en del av salongen, och de som ville ha längre hår i andra delen. De berättade att de skulle färga en del också och att det skulle gå i mustiga färger som gick i en del koppriga och guldiga nyanser. "Perfekt" tänkte jag då jag redan har dessa nyanser i min naturliga hårfärg. Sen var det bara en lång väntan. De började med killarna och gick sen till de tjejer som kunde tänka sig kortare hår. Självklart tog de "min grupp" sist. Varför inte liksom? Trött som man var så fick man sitta där och svettas ihjäl i värmen. Till slut kom de till mig och pratade om något nummer på frisyr som de ville göra. De frågade om jag kunde sön 19 okt, vilket jag inte kunde. Däremot pratade vi om söndagen den 26:e istället. Jag frågade då vad det var de hade tänkt sig och fick till svar: "Det kan bli vad som helst." Jag hörde varningsklockorna ringa och sa att jag inte vill ha kortare hår än till axlarna pga att jag ser för jävlig ut i det (believe me - jag har provat! Håret krullar till sig som f*n och ser hemskt ut). Då sa de att det var bättre om de satte upp mig på en reservlista som de kunde ringa ifall någon blev sjuk eller liknande. Jag blev lite smått besviken över att de inte ville ha mig, men mitt hår passade visst inte för detta projektet.
Attans! Jag som så gärna ville färga och klippa mig nu inför hösten och dessutom gratis! Aja, det kommer kanske fler tåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback