Dear Diary

I helgen gick jag igenom mina gamla dagböcker sen många år tillbaka. Jag har inte haft mage att kasta dem, vilket jag idag är tacksam över.  I en av dagböckerna låg ett brev som jag skrev efter att jag och mamma flyttat till Malmö. Till historien hör att efter ungefär en månads tid här nere så grät jag mig alltid till sömns och när mamma kom in och frågade vad det var så kunde jag inte säga varför jag var ledsen. Inte för att jag inte ville, utan för att jag faktiskt inte visste varför. Det var en massa tankar som for runt och jag blev bara ledsen. Jag var runt 10 år då. Mamma funderade nog ganska mycket på det för en dag kom hon till mig och frågade om jag saknade pappa mycket (han bodde kvar i Norrköping). Jag svarade ja, för det gjorde jag verkligen. Hon sa då att det kanske skulle gå bättre för mig att somna om kvällarna om jag skrev ett brev till honom precis hur jag kände och vad jag tänkte på. Hon sa även att jag inte behövde posta brevet och att jag inte heller behövde spara det om jag inte ville det. Sagt och gjort. Jag satte mig ner och skrev ner vad jag kände och tänkte så gott det gick, jag var ju som sagt bara 10 år, och precis som mamma trodde så kunde jag sen somna på kvällarna utan att vara ledsen. Så, det var alltså detta brev som jag hittade i en av mina gamla dagböcker. Jag måste säga att för att bara vara 10 år så kunde jag verkligen framföra vad jag ville säga. Alla känslor kom tillbaka när jag läste detta och det var tur att jag var ensam hemma, för annars hade nog familjen trott att det hänt något så mycket som jag bölade. Jag saknar pappa varje dag och hatar att det är så långt mellan oss och att vi jämnt måste boka in för att kunna ses. Det blir aldrig några spontana träffar, tack vare avståndet. Jag kommer ihåg att en låt som jag alltid lyssnade på när jag var yngre och när jag saknade pappa var I will come to you med Hanson. Det är fortfarande en låt som ligger i min spellista och som jag inte kan ta bort. Den betyder för mycket för att jag ska kunna ta bort den. Pappa betyder för mycket för att jag ska kunna ta bort den.


Älskar dig pappa!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh herregud vad jag gråter nu...

Postat av: Anonym

oh.... JAG av alla blir ju ledsen... men sara, när kommer bilden på tatueringen? Oh jag måste ju ringa dig oxå... helvette... senil är nog min nya diagnos jag ska ringa jag lovar

2008-10-16 @ 16:47:05
Postat av: Sabina

du förstod nog att det var jag som skrev =)

2008-10-16 @ 16:47:30
URL: http://cicus.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha, nej jag gjorde ju inte det =) Du lämnade ju inget namn snäckan.. Den kommer, måste bara ta en bra bild först. Jag ska få tummarna loss snart.

2008-10-20 @ 19:18:03
URL: http://glamurous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback