Gripande

För ett tag sen beställde jag lite böcker. Nu när man har praktik och ingen direkt obligatorisk litteratur att läsa så passar jag på att läsa skönlitteratur i stället. I alla fall så hade jag hört talas om Khaled Housseini' s böcker; Flyga Drake och Tusen strålande solar. Jag är egentligen inget stort fan av romaner då jag mest har tyckt att de är ganska sega och dryga att läsa, så när jag slog upp första sidan till Flyga drake hade jag en väldigt kritisk inställning till den. Efter första kapitlet var jag fast. Jag kunde inte sluta läsa den och när jag var tvungen att sluta så längtade jag efter att få läsa mer av den. Om den första boken var bra, så var det ngenting mot vad Tusen strålande solar var. Jag har aldrig gråtit till en bok innan, men när jag läste dessa två så strömmade tårarna ner. Jag bara måste rekommendera dessa två böcker till er. Ett måste i bokhyllan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback