Det tar aldrig slut

Nu är det bara två veckor kvar innan praktiken är slut. 15 veckor har gått riktigt riktigt fort. Jag förstår inte vart alla veckor har tagit vägen. Det var ju inte länge sen som jag började och kände mig som världens minsta person och helt vilsen. Jag har verkligen lärt mig massor, men det ska bli riktigt skönt att sluta. Alla skrivuppgifter som ska skickas in i samband med att praktiken slutar är klara, men nu börjar nästa huvudbry. Under 5 veckor ska vi leta upp 10-15 vetenskpligt granskade artiklar inom ämnet som vi ska skriva C-uppsatsen i. Att börja tänka på den nu känns verkligen tidigt. Det är ju inte förrän april som denna svettiga kurs ska börja. Förvisso blir detta en bra grund att stå på och denna bit är avklarad till uppsatsen, men det finns så mycket annat att tänka på redan som det är och så får man uppsatsen ovanpå det. Så, vad ska jag då skriva om? Jag och E har bestämt oss för att skriva ihop och det ska bli om ungdomars alkoholvanor. Det pratas ju hela tiden om att alkoholdebuten sjunker i åldrarna och att ungdomar dricker mer nu än vad de tidigare gjort. Så vi tänkte då kolla om det finns något samband mellan ungdomars alkoholvanor och föräldrarnas alkoholvanor. Om det dricks mycket i en familj, bidrar då detta till att ungdomar får en annan bild till alkohol än en ungdom som kommer från en familj där det knappt dricks en flaska vin per helg? Detta ska vi försöka ta reda på. Stort område, och svårt att hitta skriven litteratur på det, men det ska nog gå. Eller vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback