Slisk

När jag klev på tåget i Östersund igår kväll hamnade jag inne vid fönstret vid en man som jag senare fick reda på var från Norge. Vi pratade en del och han berättade att han jobbar som socionom med ungdomar som behöver motiveras in i arbetslivet och som behöver en extra push. Han var jättetrevlig men efter ett tag somnade vi båda två. Efter ett tag vaknar han och börjar fråga om jag fryser. Jag svarar att nej det gör jag inte och somnar om igen. Jag var djävulskt trött då jag endast fick 5 timmars sömn natten innan och tömde huvudet på tentan. Han fortsätter att tjata igenom hela natten om jag fryser och jag fortsätter att svara nej lite lagom grinig och trött då mitt humör inte är det bästa när jag precis vaknat eller är trött. Jag vaknar senare av att jag inte kan röra mig. Inte för att jag suttit konstigt utan för att jag är intryckt i fönstret och har i princip bara en decimeter att sitta på. Han sitter på nåt konstigt vis med rumpan mot mitt ben, vilket gör att oavsett hur jag än vrider på mig eller rör mig så sitter han praktiskt taget i mitt knä eller så rör jag vid honom på ett eller annat sätt. Jag gillar inte att sitta så tajt med folk som jag inte känner, men vad skulle jag göra? Det var ju bara att gilla läget och försöka att sova vidare. Efter ännu ett tag vänder han på sig och börjar ursäkta sig att han för mycket ljud. Jag tänkte inte på det utan jag hade vaknat oavsett. Men det värsta kommer nu. Efter att han vänt på sig så sitter han med stt ansikte endast ett par centimeter från mitt (då jag sitter vänd från fönstret) och så frågar han: "Can I please hold around you?" Han pratade engelska då han var till hälften persisk och till hälften egyptisk. Jag trodde först inte att jag hade hört rätt men jag skakade på huvudet som svar då jag inte ville prata. Han ursäktar att han frågade men att han gärna skulle vilja hålla om mig. Jag svarar tillbaka att det vill jag inte att han ska göra och vänder mig in mot fönstret igen. Jag kände mikg ganska illa  till mods efter det men försökte att inte tänka mer på det så jag tryckte mig så långt in mot fönstret som möjligt och sen somnade jag om. Jag vaknade dock av att jag kände nåt kallt som strök sig mot min rygg där tröjan glidit upp en bit. Jag tittar upp och ser att han har sin hand bakom sig (han sitter vänd med ryggen mot mig) och håller på att pilla på mig. Jag blir asirriterad och slår bort hans hand. Han fattar till slut och tar bort handen. Tack och lov att han hoppade av i Stockholm. Fy fan vilket slisk!

Kommentarer
Postat av: Sabina

men fy faaaan vad vidrigt blä blä blä mår illa bara av att läsa det fyfan vilken äcklig jävel...

på tal om nått helt annat, ha det så kul hos daddy!

poss

Postat av: Dana

ha ha haaaa. Sara, du skriver så roligt. Jag ber om ursäkt för min landsfrände :) Bra att han fick sig en smäll..

2008-05-03 @ 16:59:52
Postat av: Sandra

FY FAAAAN!!! Jag hade bett honom fara åt helvete!! Ja du vet ju hur jag reagerade på han som stod och glodde. Hade han så mkt som rört ett finger hade jag nog flippat ut haha!!

2008-05-08 @ 21:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback