Sambo

Jag har sån fruktansvärd träningsvärk i baksidan av låren. Har suttit på huk och skurat två dagar i rad, ingen dålig träning för ben och armar det inte. Igår var det E's lägenhet som vi gnodde i hela eftermiddan och kvällen, och i morse var det min. Hade besiktning idag vid två-tiden som gick galant. Det var väl tur det med tanke på att jag och E började skura redan kl. 8 i morse. Nu är jag inneboende/sambo hos grannen fram till onsdag när planet går. Kan vara ganska mysigt med sällskap nu innan hemfärd, då går tiden lite fortare också. Ikväll kommer styvpappan. Han ska köra med en hyrbil hem till Malmö med mina saker hela dagen imorron. Bilen hämtas ut kl. 8 och sen är det bara att lasta in sakerna innan hemfärd. Hade jag inte haft obligatorisk närvaro måndag-tisdag nästa vecka så hade jag följt med. Tycker att det känns lite dumt att han ska asa hem mina saker helt ensam, men sen å andra sidan var det han som erbjöd sig och då var inte jag sen att tacka nej.
Fick mitt schema inför sommaren igår per post. Hade hört innan att jag skulle få ett helvetes-schema, eftersom jag är vikarie och får alla skittider. När jag tittade på det igår var det ju inte så farligt. Har arbetsveckor som ligger på mellan 40-50 timmar och jag är ledig iaf två dagar varje vecka. Vem kan klaga på det? Jag är gärna ledig mitt i veckan, då är chansen större att få bra platser på stranden. Jag fick ju ledigt de dagar jag hade bett om så det var ju bra det. Däremot fick jag jobba midsommarnatten, men det hade jag ju å andra sidan redan lagt in. Är ju dock ledig fram till 18 så det är OK, sen så är ju förhopningsvis inte detta min sista midsommar heller. Det kommer väl åtminstone 50 midsomrar till så det är lika bra att tacka ja till pengarna när man är ung och inte har någon familj.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Saknar dig gumman!!! Äntligen snart sommarlov!!

2008-06-01 @ 10:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback