Guldkompassen

128476-146Filmkväll ikväll med grannarna. Länge sen sist, men nu var det dags. Guldkompassen stod på schemat efter min begäran. Har hört kritiker som sagt att om man gillar Sagan om ringen - triologin så skulle man gilla denna. Då jag är en sucker för sagofilmer så blev jag ju så klart nyfiken. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men en hyfsat bra film. Kändes tyvärr som att det var för likt Narnia och som att de har ansträngt sig för mycket. Jag fick dock ett kärt återseende, han som spelar Saruman i Sagan om ringen var med, dock lite kortare hår än vad jag var van vid. Dessutom tyckte jag att det lät som att det var han som spelar Gandalf som var rösten till isbjörnen. Någon som vet? Det mest negativa med hela filmen var att den är upplagd för en fortsättning. Varför måste alla sagofilmer vara följetångare? Narnia, Sagan om ringen, Harry Potter, and the list goes on. Varför inte göra en film och that's it? Nu måste jag ju se tvåan för att se vad som händer. Jag är för nyfiken för att bara skita i det, men det är ju mitt problem.

Kommentarer
Postat av: Ekke

ja det var synd att vi inte hann ses, men det tar vi igen nästa år vettu!! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback