Schlager-drottning

Ikväll var det då dags för den efterlängtade och omtalade finalen i årets melodifestival. Satt och hejade febrilt när det ena bra bidraget efter det andra framträdde. Måste säga att den här finalen är en av de bästa som jag kan komma ihåg. Det var många bidrag som jag kände att jag gärna hade skickat till stora finalen, men efter att juryns röster presenterats så förstod man ju i princip vem som skulle vinna. Personligen hejade och röstade jag mest på Sanna Nielsen då den verkligen fick mig att rysa i hela kroppen. Kände hur ilningar gick längs med ryggraden när hon tog den första tonen. Visst, det var en ballad, men den här låten berörde mig verkligen som fan. Låten är magisk och den kommer att spelas sönder på radion. Me like, helt enkelt.
I övrigt så var Amy Diamond, Linda Bengtzing, Charlotte Perelli, Rongedals, Frida, BWO och Nordman också bra. Framför allt Lindas låt kommer att spelas sönder på krogarna, BWO och Amy Diamond lär Rix FM spela sönder de närmsta dagarna. Fridas låt gillade jag eftersom det var en låt som gjorde mig glad och jag fick energi av den. Hade jag velat skicka den vidare? Nej. Men jag gillar musiken och soundet på låten, men den kan stanna i Sverige.
Var det då rätt låt som vann? Svårt att säga när tävlingen i övrigt var så himla jämn och det var starka bidrag som gått vidare, men ja, jag anser att det var ett bidrag som skulle vinna. Men däremot säger jag inte att det inte fanns andra bidrag som jag gärna hade sett i samma sits som Charlotte nu är i. Det var jämnt, men jag är varken besviken eller jätte-exalterad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback