Kurser, pengar och jobb - en students eviga bekymmer

Just nu vill jag bara att den här kursen ska ta slut så att jag får börja med nästa. Den kursen är nämligen en valbar kurs och jag valde att läsa Kriminologi då det legat mig närmast ända sedan gymnasiet. Visst, det fanns andra kurser som verkade bra och intressanta, men jag är ganska insatt i detta ämne med så jag tror att det kan vara till nytta för mig. Satt och beställde littertur till kursen innan och nu känner jag bara att böckerna ska komma så att jag får sätta mig in i den och börja med kursen. Jag har bestämt mig för att lägga ner mitt allt i den kursen. När det är en kurs som jag har valt att läsa själv, inget obligatoriskt med utbildningen och liknande, så känner jag att då måste jag väl fan få ett bra betyg.
Dessutom vill jag bara hem nu. Hem och jobba och få pengar. Ska försöka jobba så mycket som möjligt i sommar. Inget onödigt ledigt här inte. Är man student så är man och då sliter man arslet av sig, så är det bara. Jag har nog aldrig varit så pengagalen och snål som jag ä nu. Minsta lilla krona som jag kan spara eller tjäna in det tackar jag för. Man lär sig verkligen att leva som ensamboende student, det vill jag säga.

Kommentarer
Postat av: lina

vänner o familj är väl ingen onädig ledighet sara.. var inte så negativ :P

2008-03-07 @ 16:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback