Home sweet home

Ja nu stter man då äntligen här efter en 13 timmar lång tågresa. Inget att rekommendera, men vad ska man göra när ekonomin tryter och man bara vill hem?
Hade hoppats på att få lite vårkänslor nu när jag är hemma eftersom våren lyser med sin frånvaro uppe i Östersund. Vad kommer man hem till? Jo, snö. Men KUL! Jag har sett tillräckligt med snö den här vintern och påsken för mig innebär att våren är på väg, inte att det är vitt ute på marken. Jag vill ju gå på stan och känna värmen och våren, men inte då. Får helt enkelt vänta till juni när jag kommer hem nästa gång och tragiskt nog missa den underbara våren i Malmö i år. Förhoppninsvis så kommer våren i Östersund om en månad så att jag kan få lite vårkänslor i mig. Just nu vill jag bara göra som Ronja Rövardotter och gå ut och skrika ett vårskrik, men det blir ju lite fel när våren inte är kommen än.

128476-126

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback