Stanna världen en stund

Halva sommaren har redan gått, hur sjukt är inte det? Vad har jag gjort hittills mer än jobbat? Ingenting. Jag har inte varit på stranden en enda dag den här sommaren och jag har bara varit inne i stan ett fåtal gånger. Uteserveringar har det varit snålt med också. Jag som hade så mycket jag skulle göra den här sommaren och jag har inte gjort något utav det, skandal! Halva juli har snart gått och det är endast 1½ månad kvar att jobba innan praktiken börjar och jag fyller år om en månad på dagen (Grattis i förskott till mig). Innan jag vet ordet av det ska jag upp till Östersund och sen är jag klar socionom. Usch vilken läskig tanke. Om ett år sitter jag här med min examen och gör vadå? Fy vilken skrämmande tanke. Känns som att det var igår typ som jag flyttade upp och påbörjade utbildningen. Det hade varit skönt om man kunde stanna världen en stund så att jag hann komma ikapp med sinnet för nu springer tiden förbi, och jag tycker att det är lite läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback