Lasse

Gårdagen var helt perfekt. Det var strålande sol och humöret var på topp. Vi kom till Mölleplatsen runt 17 när insläppet skulle börja tillsammans med syrran och en polare till henne. Vi satte oss i "baren" och drack en kall öl och man kunde känna hur spänningen hängde i luften. Runt 18.30 började första upträdandet som bestod av någon slags sketch (helt menlöst om man frågar mig). Strax därefter kom Emil Jensen och i mitten av hans uppträdande hörde vi hur alla bärjade vråla - då kom Lasse ut på scen och körde stämma i en låt. Surprise! Jag har aldrig hört Emil innan, men jag gillade honom och hans stil. 20.15 var det då dags för vår kära Miss Li. Det var fullt ös med ljud som la av och folk i bandet som spelade fel, men hon gav inte upp. Sjukt härligt att se henne på scen - snacka om energikick. 21.00 var det äntligen dags för Lasse. Precis som innan så var det en grym spelning med en skön publik som till och med han blev förvånad över. Hela Mölleplatsen var packad med folk och alla stod och sjöng med och gungade till musiken. Det måste ha sett skithärligt ut för honom, och för att inte tala om för de som satt i Kungsparken och lyssnade. Ännu en gång gjorde han en grym splening med ett gästinhopp av Miss Li i låten Om du lämnade mig nu. Synd bara att tiden går så fort. Jag hade gärna stannat någon timme till och lyssnat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback