Vi slår ett slag

Satt och kollade runt lite på tänkbara praktikplatser innan för att slippa plugga till tentan. Hittade en hel del tänkbara platser. Så nu har jag varit duktig och skickat mail till de som det gick att skicka mail till och i morgon lär telefonen gå varm när jag måste ringa till resten. Varför kan folk inte bara ha en mailadress tillgänglig så att man slipper dra hela baletten på telefon? Så himla mycket smidigare också. Då kan de läsa mailen i lugn och ro i stället för att sitta och lyssna när jag sitter och babblar på om mitt fast att de egentligen inte har tid. Dessutom så har i alla fall jag mycket lättare för att skriva ner vad jag ska säga i stället för att prata. Alltid nåt viktigt som man glömmer i all hast. För att inte tala om när personen i andra änden sitter och suckar och man hör verkligen hur stressad personen är. Det är det värsta jag vet. Eller så råkar man ut för det att personen man söker i princip aldrig är tillgänglig. Man lyckas liksom alltid ringa när personen inte är där. Till slut ger man upp i ren trots, vilket är synd eftersom man kan gå miste om något viktigt (kanske..).
Nej. Tacka vet jag en mailadress som finns tillgänglig så att man kan skriva ner och slippa känna nervositeten för att prata med en vilt främmande människa som man dessutom aldrig har sett. Det är en skitbra uppfinning som personen som kom på den borde få nobelpriset för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback