Stress

Vi började en ny kurs igår (måndag) som heter Vetenskaplig teori och metod ll - Fördjupning. (Jag måste säga att bara kursnamnet tråkar ut en.) Det är nämligen så att vi har haft en grundkurs i detta förra hösten och nu har vi alltså en förtsättning, en fördjupning. Tydligen ska den vara bra till våran C-uppsats som kommer krypande allt närmare ju mer veckorna går. Under hela hösten (och även innan dess) har folk på terminer över oss "varnat" oss att den här kursen är den hemskaste (kan man säga så?) på hela utbildningen pga att den består av stress, stress och lite mer stress. Folk har sagt att man fattar i princip ingenting av det som de går igenom och att det är en tenta redan efter 2,5 vecka. Nu är det som så att jag tycker inte att det verkar så jättesvårt när jag sitter på föreläsningarna pga att vi har fått en ny lärare som är så sjukt pedagogisk och jävligt mpn om att vi ka hänga med på det han säger. Han har en repetition innan varje föreläsning och han ställer frågor efter varje ny sak och frågar om vi hänger med. Fler såna föreläsare till univeristetet tack! Stressen för min del består nu i att jag inte har någon litteratur som jag kan sätta mig in i inför tentan, som faktiskt är om 2,5 vecka. Och jag som inte har haft en salstenta på över ett år. Hjälp! Kommer ju knappt ihåg hur man pluggade inför en sån. Damn it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback