Saknad

Jaha, då var man tillbaka till vardagen igen. 18 dagar har gått hemma och jag måste säga att detta var den gången som jag verkligen inte ville åka tillbaka hit upp. De andra gångerna har man ändå känt att det ska bli ganska skönt att komma tillbaka. Ni vet, man får vara för sig själv, ingen som säger åt en vad man ska göra, man bestämmer själv vad man ska äta och liknande. Men den här gången tog det emot ordentligt. Mamma och hennes man följde mig till bussen på nyårsdagen eftersom båda var för bakis för att kunna köra lagligt. Det var nog bra att det blev så för om de hade kört mig in så hade jag inte kunnat hålla tillbaka tårarna. Nu kunde jag i alla fall hålla mig tills bussen rullat iväg. Det var riktigt jobbigt. Jag ville inte åka hem nu. Det fanns mer som jag var tvungen att göra innan jag åkte tillbaka hit men som jag inte hade hunnit pga att jag jobbat så mycket som jag gjort. Personer som jag inte träffat på skitlänge fick jag försaka då pengarna lockade mer. Penga-galen kanske många tänker nu. Nej. Student svarar jag och de som är i samma situation förstår precis vad jag menar med det. Är man student så tar man varje jobbpass som man kan få, även om det innebär att man får försaka en del återträffar för det.
Nu kommer man inte ner förrän till påsk, om jag har tur. Fick höra av en klasskamrat idag att vi har en kurs i samhällsarbete då och att det ska vara jättemycket jobb med den, trots att det inte är någon tenta på den kursen. Drygt! Vi är tydligen bara lediga från skärtorsdagen fram till annandag påsk. Känns ju roligt.
Har en individuell inlämningsuppgift hängande över mig nu som måste vara klar till måndag. Vi ska analysera en vetenskapligt granskad artikel och sammanfatta den och koppla den till litteraturen och så vidare. Ball! Jag hatar såna uppgifter. Sen att studiemotivationen är helt borta gör inte det hela mycket lättare heller. Hur fan ska jag göra för att få den tillbaka då? Det kvittar ju hur mycket jag läser så känns det bara jobbigare och jobbigare. Jag vill tillbaka hem igen! Jag vill inte vara här! Jävla skit..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tyckte också det var annorlunda den här gången. kanske för att jag också ska flytta nu. Saknar dig redan min älskade syster.
Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback