"O sånt därn't då"

Hela julen har bestått i att jag, min syster och min mamma har gått runt hemma och härmat denna stackars kvinna från "Snickeriet" som visades på SVT för många år sedan ifrån Norrköping. Det är östgötsk dialekt så det heter duga och man kan faktiskt inte hålla sig för skratt, fast att det är så himla tragiskt.
Jag minns vid ett tillfälle när jag var så övertrött att jag skrattade åt allt och kom att tänke på "På, på, på lördag" och då inte kunde hålla mig för skratt. Min mormor och morfar satt med där och de förstod ite riktigt varför jag skrattade då de varken sett eller hört detta klipp (se nedan). Morfar frågar mormor när jag skulle jobba nästa gång och mormor svarar "På lördag". Jag började skratta så mycket så att tårarna sprutade. Stackars mormor och morfar, de fattade ju inte vad det var som var så roligt, och jag måste erkänna att det gjorde sitt till också. HAHA!


Kommentarer
Postat av: Sandra

HAHAHAHAHAHAA


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback