Magsår och stress

Jag måste bara få vräka ur mig lite om den här kursen som vi läser nu och den lärare som är kursansvarig. Jag hade förvisso hört av de som går en termin över oss och de sa att vi inte skulle ha för stora förväntningar på den här kursen för då blir man besviken. Men jag hade ju ändå mina förhoppningar då kursen handlar om missbruk av olika slag. Jag hade ändå mina anigar om att den skulle vara intressant, men tji fick jag. Nu är den ju enbart dryg. Först och främst så var vi tvungna att komma tillbaka hit upp till den 2 januari, då vi endast haft ledigt i 1,5 vecka. För det andra så vill han på fullaste allvar att vi ska läsa sjkt mycket litteratur under den här kursen och han "räknar med att ni läser alla böcker från pärm till pärm samt alla kompendier som finns till kursen". För det tredje så vill han att vi ska läsa på röda dagar (seriöst?! Vi har ju fått höra hela utbildningen att det inte krävs att vi ska läsa på helger och helgdagar så vad fan håller han på med?). För det fjärde så ska vi hinna med att granska en vetenskaplig artikel, göra en dugga 3 gånger på 15 minuter á 27 frågor samt skriva en tenta på 5 sidor på en tidsperiod omfattandes 1,5 dag.
Häromdagen frågade en studiekamrat honom när han ville att vi skulle hinna med att läsa eftersom vi har föreläsningar hela dagarna i princip hela veckorna. Det han svarar då är att han vet om att kursen är intensiv och att vi fått mindre tid än de brukar ha på den här kursen. Dessutom tillägger han att "ni ska veta att jag ändå tagit bort en del moment som brukar finnas med på kursen, men som ni inte kan göra pga tidsbrist." Ännu fler moment? Är han helt störd? Vill han att vi ska hoppa av eller pga att läraren sliter ut oss? Visst att det ska kännas att man är student och allt det där, men man behöver ju inte överdriva! Man måste ju för fan få tid att andas också.
Man blir verkligen peppad när man har saker att göra så att det står en upp i halsen. Är det konstigt att man får magsår och blir stressad som student?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback