Väderstrejk

Jag blir så irriterad på naturens krafter och vädret emellanåt. Det är jätteskönt att det äntligen börjar bli vår då fårglarna kvittrar och terminens slut kommer ännu närmare, men det finns alltid en nackdel med att bo i Norrland när våren nalkas och det är att när snön smälter och sedan fryser på om nätterna så blir det snorhalt ute. Oavsett vart man ska gå så går man som en pensionär då alla skor man har är helt fel eftersom det som krävs är isdobbar under skorna för att man inte ska känna sig som Bambi på hal is. Dessutom gör det ju inte saken bättre att hela Östersund ligger i en backe. Ska man in till stan så har man en nedförsbacke och en uppförsbacke. Ska man till affären så har man en nedförsbacke dit och en uppförsbacke hem. Ska man ta en promenad så får man tänka efter vilken runda man ska ta och fundera på om man vill ha uppför på hemvägen eller i början. Därför har jag bestämt mig för att väderstrejka. Inte för att det påverkar vädret och naturens krafter något vidare men jag säger i alla fall ifrån att jag inte tycker att det är kul.

Kommentarer
Postat av: Sabina

haha nej det är inte kul alls!

2008-02-23 @ 21:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback