"Jag älskar dig"

Då var det då dags för den dagen som innebär ångest för de allra flesta människor som är ensamna idag. Själv vet jag inget bättre eftersom jag alltid varit singel denna dag (ingen sympati tack). Vad är det egentligen för speciellt med denna dag? Ja, jag vet. Man ska berätta för alla man tycker att man tycker om dem och också visa detta, men måste det finnas en speciell dag för det? Gör man inte det i alla fall? För mig är det mer naturligt att visa dem man tycker om att man gör det - utan att det behöver vara en speciell dag för det. Vill man bjuda sin partner på en mini-weekend till Paris så tycker jag att man ska kunna göra det utan att det behöver vara Alla härtans dag. Om jag vill köpa något till en speciell person så betyder det ju mer (jag talar för mig själv) om man ger det på en "helt vanlig dag" än på Alla hjärtans dag, eftersom det har blivit så att man i princip tar för givet att det ska komma nånting en sån här dag. Usch vad vi människor är vidriga! Likaså julafton. Måste det finnas en speciell dag för julklappar/presenter? Nu för tiden tar alla ungar för givet att de ska få många julklappar, i stället för att uppskatta att de får vara med famijen. Gud vad skönt det är numer när jag och syrran har sagt ifrån allt det där. Vill jag ge mamma en present så gör jag det. Det behöver inte vara julafton eller Alla hjärtans dag för det. Sen har vi ju också Mors dag och Fars dag. Ska man inte kunna uppsatta sin mamma eller pappa oavsett vilken dag på året det är? Det är ju tack vare dem som man tar sina steg på denna jord. Det är tack vare dem som man andas luften ur atmosfären. Borde det inte vara så att alla dagar ska vara en hyllning till våra föräldrar som ett tack? Jag tycker att det är fruktansvärt girigt och ett sätt för affärerna att tjäna pengar och ha-galna som vi människor är så går vi på det och vill bara ha mer hela tiden. Fy fan vad vi är hemska.

128476-119128476-115128476-120

Tala om för folk att ni älskar dem oavsett vilken dag det är. Visa att du bryr dig om personer i din närhet även om det bara är en "vanlig måndag". Bli inte en av dessa giriga människor som bara vill ha mer och mer hela tiden. Uppskatta det du har - och njut av det.

(Detta är något som i alla fall jag försöker leva efter.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback