Jordbävning

Vaknade i morse av att väggarna och golvet skakade. Yrvaken som jag var satte jag mig spikrak upp i sängen och fattade ingenting. Hörde att styvpappan gick upp för trappan, men så tung är han ju inte att hela marken skakar! Jordbävning var den första tanken som slog mig, men inte brukar det komma så kraftiga jordbävningar i lilla skyddade Sverige att dom känns? Nej, jag måste ha inbillat mig, tänkte jag och la mig ner och somnade om. Mamma ringde hem ifrån jobbet  ett par timmar senare och frågade om jag kännt jordbävningen i morse. WHAT?! Hade det varit så? Jodå, 4,7 på Richterskalan och tydligen har det kännts ända upp till Östergötland, med epicentrum i Skurup. Skadat! Men det är klart, borrar man i jordskorpan efter olja dagarna i ända så är det inte så konstigt om jorden reagerar annorlunda. Det är ju vi som orsakar detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback