Ännu ett år äldre

Igår var det den stora dagen på året, nämligen min födelsedag (grattis till mig). Den började med att mamma kom in och sjöng för mig kl. 6.45 (på min lediga dag!). Jag är inte en morgonmänniska och jag kommer knappt ihåg vad jag sa och inte sa då jag knappt var människa. Däremot vet jag att jag fick fyra jättefina svarta temuggar från Duka som jag sett ut innan samt badlakan och handdukar. Man måste ju samla på sig nu tills man flyttar hemifrån "på riktigt". Lite senare bar det av in till den stora staden tillsammans med L som också var ledig. Vi svängde förbi en tatueringsstudio då vi båda har varit sugna på att gadda oss ett bra tag, men tänkt vänta till i höst och nu bara tänkte kolla in priser och annat. Det slutade med att en kille skulle rita tatueringarna åt oss och vi skulle komma tillbaka på tisdag och se hur det blev och om vi är nöjda, och i så fall gaddar vi oss på fredag nästa vecka. HJÄLP! Vad fort det gick, det var jag verkligen inte beredd på. Men men, jag har velat haft den länge så det känns bra. Vad det blir kära vänner får ni vänta med att se tills den sitter på kroppen min. På kvällen hade mamma bokat bord på Elyssé så vi mötte upp syrran innan och sedan blev det en familjemiddag där. Av syrran fick jag ett jättefint foto av Lasse i svart/vitt som jag nu ramat in samt en helg i Växjö där hon betalar rubbet. Det ser jag verkligen fram emot! Jag som sagt i snart ett år att jag ska komma dit, och fortfarande inte kommit dit. Detta ska väl kunna få tummarna loss ur mig hoppas jag.
Det sägs att man blir klokare för varje år som går, men det vet i fan om jag kan hålla med om. Känns som att jag är samma person med samma värderingar som förra året, men en sak är säker - jag är inte samma person som jag var för 5 år sedan, och det har jag utbildningen och flytten att tacka för. Har träffat helt undebara personer under de senaste 2 åren och tack vare mitt sommarjobb så har jag även lärt mig en hel del om mig själv och vad jag anser om olika saker. Nu väntar jag med spänning för att se vad detta året har att erbjuda. Jag vet i alla fall at jag har en tatuering att se fram emot och en examen i juni nästa år!

Kommentarer
Postat av: Erkan

Grattis i efterskott Sara.

Snart börjar praktiken..och jag har inte ens hittat en plats..kaotiskt. Skönt att du har fått ett.

Ha en fin höst!

2008-08-16 @ 07:51:43
Postat av: Sandra

Haha ett år har jag inte ens bott i Växjö men du kanske haft en längtan att komma dit iallafall asg

2008-08-20 @ 13:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback