Sommarjobb och praktik

Fick ett samtal tidigare idag från mitt jobb. Jag har tydligen fått sommarvikariat mellan 9 juni och 31 augusti. WOHOO!! Med andra ord blev det jobb hela sommaren som jag ville, men som jag inte vågade hoppas på eftersom jag bara är en vikarie. Det är fortfarande oklart om jag får lägga schemat själv, men oavsett vad så har jag skickat de dagar som jag inte kan jobba till schema-ansvariga så att de vet när de diffar (det handlade bara om en dag - 26 juli- men i alla fall..). Däremot så verkar det som att jag kanske måste jobba midsommar, antingen dag eller natt, och då jag bara är en vikarie så tar de ingen hänsyn till att jag jobbade midsommardagen förra året + att jag inte har något att säga till om. Nu ska jag inte gnälla, jag har ett jobb i sommar i alla fall och det ska jag vara glad över.

Jag har suttit och ringt runt till alla tänkbara praktikplatser idag också, men där var det tyvärr inte lika goda nyheter. Det ser väldigt mörkt ut just nu för min del och jag vet praktiskt taget inte vart jag ska ta vägen i höst. Då jag är en person som planerar mycket och måste veta allt ett bra tag innan så är detta väldigt påfrestande för mig. Kommer jag vara i Malmö eller Norrköping? Eller kommer jag rentav att hamna i en kommun någon helt annanstans - typ Landskrona? Kommer jag att hamna inom ett område som jag önskat eller som jag inte tänkt tanken på? Kommer jag att trivas eller inte? Pratade med min praktikhandledare och hon tyckte att jag skulle söka mig runt i grannkommuner, vilket jag redan gjort. Men får man nej, på nej, på nej, på nej hela tiden så tappar jag motivationen att fortsätta ringa. Till slut lägger jag ner och skiter i vilket för ett tag. Nämnde också för henne att mamma har en kontakt på Frivården i Malmö som jag kanske kan utnyttja och det tyckte hon att jag skulle satsa på fullt ut. Men där är det jag som bromsat upp det. I och med att jag var inom Kriminalvården förra gången så känns det lite halvkul att vara där igen. Okej, jag vet, det är helt annorlunda och man kan inte ens jämföra arbetsuppgifterna, men i alla fall. Det finns så mycket mer att se än bara Kriminalvårdens myndighet. Men som det ser ut nu så är det det närmsta jag kommer att få skriva utredningar så jag antar att jag inte ska vara så kräsen. Det är bara att jag gillar läget helt enkelt. Take it or leave it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback