Noll i motivation

Jag har tentan i Kriminologi nästa onsdag och tills dess ska jag lära mig ca. 200 instuderingsfrågor, både enkla och svåra, men har jag nån motivation då? Nej! I morse hörde ena grannen av sig på msn och frågade om jag ville med ut på balkongen och dricka te och sola. Då det var huuur fint väder som helst så kunde jag ju bara inte tacka nej till erbjudandet, fast att jag hade tänkt plugga. "Jag tar det senare"  är standard-tanken i mitt huvud just nu. Vi satt på balkongen i två timmar innan jag kände att jag verkligen var tvungen att gå ner. Gick igenom 70 av de 200 frågorna och sen var det dags för balkongen igen. Jag blir så arg på mig själv eftersom jag måste plugga och jag inte kan så värst mycket till denna tenta. Men kul att sitta inlåst i lägenheten en hel dag framför datorn och glo när det är strålande solsken ute och hemlängtan är större än någonsin!? Tips någon??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback