Huvudbry

Idag har jag gått och haft tre saker i takarna som jag känner att jag måste få ur mig:
1. Jag har sagt upp lägenheten nu till sista maj. Såg på schemat för sista kursen att vi har seminarier sista dagarna så jag får väl ordna någonstans att bo eftersom sista seminariedagen är 4 juni och seminarier brukar oftast vara obligatoriska. Har pratat med mamma och hennes man om att han ska komma upp och hjälpa mig hem med grejerna, då jag har en hel del som ska hem. Vi har pratat om att hyra en bil och lämna den i Malmö, men nu är problemet vilket datum detta ska ske. Han nämnde idag att han skulle kunna komma sista maj och åka hem själv med grejerna, men jag vill ju med. Skulle jag åka hem då så skulle jag kunna göra en sådan grej som jag gjorde på analysuppgiften; ta nattåget upp, gå på smeinariet och ta nattåget hem samma dag. Inget jag föredrar och dessutom så blir det en extra onödig kostnad, men det är väl smällar man får ta. Vill man hem så vill man.

2. Jag låg vaken en stund igår kväll och tänkte på ovan men också på att skaffa mig en tatuering. Jag vill ha en fin, meningsfull tatuering som är specialdesignad för mig. Känner jag någon som kan rita bra? Nej, självklart inte. Har lite olika förslag på vad det skulle kunna vara och vart den ska sitta, men kan inte bestämma mig. Måste ha konkreta exempel först innan jag vet. Detta får antagligen ske till hösten/vintern eftersom man inte kan bada på två månader. Men fy fan vad jag är sugen, och att jag sedan tittar på Miami Ink varje helgmorgon och LA Ink på söndagar gör ju inte önskan mycket mindre att själv gadda sig inom kort.

3. Jag fick betyget på förra kursen idag och vi fick högsta betyg = A! Trodde aldrig att det skulle bli A, kanske B men inte mer. Ack så fel jag hade, och Gud vad jag är glad att jag hade fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback