Fedeångest

Jag har tentan i Kriminologi på onsdag och jag kan i princip ingenting! Eller jo, nånting kan jag väl men det känns verkligen inte så. Jag brukar kunna känna en viss nervositet inför salstentor pga att man inte vet vad dom kommer att ta med osv, men den här gången är det annorlunda. Vi har fått instuderingsfrågor som vi ska kunna då det är de som kommer på tentan men jag har ingen motivation till att lära mig dom och jag känner en ren ångest då jag tror att jag kommer att bli underkänd den här gången. Hur gick detta till? Jag har aldrig varit så peppad och föväntansfull på en kurs som denna. Mina förväntningar uppfylldes och jag är supernöjd med kursen och de föreläsare som vi har haft. En del känner jag igen eftersom jag jobbat och kommer att jobba med det snart igen, men ändå så vill det inte fastna. Teorier, gubbar, årtal, arbetsuppgifter inom olika områden, brottsutvecklingens historia och sånt mög. Jag orkar bara inte få in skiten. I detta ämnet är ju historien verkligen viktig för att kunna förstå varför det ser ut som det gör idag, men det vill liksom inte fastna. Jag kan det för stunden men nästa gång jag ska gå igenom det så är det som att det är första gången jag läser det. Ja kommer inte ihåg ett skit och jag känner mig som en senil gammal tant. FAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback