Kontaktperson

Fick ett samtal från Socialtjänsten häromdagen. Förra hösten satte jag upp mig till att kunna bli kontaktperson för unga tjejer och killar som har problem hemma och som behöver någon utomstående att prata med som inte är någon myndighetsperson. De ringde mig den hösten men eftersom jag skulle tillbaka ner till Malmö då efter bara två månader så var det inte lönt eftersom den här tjejen behövde lång kontakt med en och samma person. Och nu då så ringde dom igen. Jag ska på möte där på onsdag och sedan får vi se hur det går. Jag tycker att det ska bli jättespännande. Eftersom det är detta området som jag brinner för och som jag vill jobba inom i framtiden så hoppas jag verkligen att det går vägen. Håll tummarna!!

Kommentarer
Postat av: Evelina

spännande! pluggar du nåt inom det området?

Postat av: Emelie

Det tycker jag låter riktigt bra!
Det är ju något som många kan bidra med.
Blev själv sugen efter att ha läst din blogg.
Har aldrig tänkt på att man kan hjälpa någon
på det viset förut.
Är det bara att ta kontakt med Socialtjänsten?
Måste man ha några specialla meriter?
Jag ska nog ringa och fråga på Måndag, låter
som en riktigt god gärning...

2007-09-08 @ 23:59:41
URL: http://freakyweekday

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback