Söndagsmys

De senaste timmarna har jag suttit och myst med julmusik i bakgrunden. Jag längtar så till julen nu! Vill bara åka hem till och hjälpa mamma att julpynta och klä julgranen! Tänker på förra julen när jag och min syster firade jul uppe i Norrland. Vi hade en viss hopp om att få en vit jul, men icke. Vi gjorde våra små desperata försök till att skapa en julstämning hemma i min dåvarande pyttelilla etta, och jag måste säga att vi lyckades rätt hyfsat. Det var skitmysigt att bara vara vi två. Det behövdes. Men detta året vill jag ha en "vanlig" jul med övriga familjen. Klä granen och lyssna på Vikingarnas julskiva som vi gjort sedan vi var nyfödda i princip. Åh vad jag längtar!
Låt de sista 2½ veckorna gå snabbt!
Det känns så skönt att i pincip alla klappar till syrran snart är klara. Bara jag hinner få den sista i tid så blir det perfekt. Annars får jag komma på någon bra nödlösning så länge, men det är det minsta problemet.

Idag har jag känt mig som en hemmafru. Har storstädat hela lägenheten, vilket jag inte gjort på 2 veckor minst, och tro mig: det behövdes! Usch vad det såg ut. Att folk ens har velat komma in här är ett under. Efter det ställde jag mig och bakade. Eller ja, förberedde. Degen ska jäsa i kylen över natten så hur resultatet blir får vi veta först i morgon. Ska bli intressant, men jag måste säga att det ser väldigt gott ut.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh snuttetuttan, vi hade världens mysigaste jul förra året!! Ser fram emot den som kommer också. Jag bärjar också komma is tämningprecis som du. Jag slutar 22 dagen innan julaftonså jag hoppas mammao dom kan komma o hämta mig då. Vill inte åka ut på julafton :( Mysigare att vakna där! Har iofs 2 kollegor som kör åt det hållet. Dagens I-landsproblem haha!
Jag tänkte ha nån form av hejdå-fest påjuldagen,men har inte bestämt migän. Sen är det ju nyår, sen jobbar vi helgen efter o sen drar jag ju! Galet!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback