Magiskt

Var på Winnerbäck igår med Emma. Min första konsert med honom, men definitivt inte den sista (om det nu kommer fler, men det hoppas jag verkligen!). Sån underbart skön stämning. Hela publiken stod och gungade med och sjöng som aldrig förr. Det var flera låtar som var helt otroliga, men det som verkligen berörde mig var när han och en tjej i hans nya band sjöng "Om du lämnade mig nu". Den låten betyder mycket och när dom sjöng den - DAMN! Började nästan tjuta. Tack och lov filmade jag den låten så jag kan kolla på klippet flera gånger. The Grand Finale bestod i att han först körd "Elden" själv med endast en kille på piano och (ingen gitarr). Sedan kom hela bandet in igen och så körde de såklart "Kom änglar". Säga vad dom vill, men den låten är fan magisk live - liksom hela han.

Förbandet han hade med sig denna gång var ju helt otroliga. Ett tjejband från Västervik som spelade flertalet instrument. Underbara röster och underbar musik. Liter Winnerbäck-stuk över denna tjegrupp. Tänkte att jag skulle göra lite reklam för denna grupp när jag ändå är igång. Btw - dom heter Abalone Dots.



Abalone Dots - Long Lonely Road



Abalone Dots - Alive but not abused

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback