Julstämning

Just nu har vi ca. 1 dm snö här uppe i södra Norrland och jag har kommit in i sån julstämning, REDAN! Detta är inte likt mig. Jag brukar alltid beklaga mig varje höst när alla butiker börjar plocka fram julpynt redan i september - oktober, men i år är det annorlunda. Jag vill bara plocka fram ljusstakarna och ha glöggkvällar med kompisarna. Detta året ska jag fira jul hemma och det ska bli helt UNDERBART! Förvisso ska jag jobba natt julafton, men jag hinner i alla fall se Kalle Anka och smaka lite av julmaten innan det är dags att göra min tjänst för staten.
Var på stan i fredags och fönstershoppade lite (ekonomin suger duktigt denna månad) och gick och tänkte på vad jag ska ge min syster i julklapp (samma bekymmer varje år). Vi kom båda överens om att vi inte skulle köpa så dyra saker i år pga att vi båda har (eller kommer att få) dålig inkomst. Är det någon som har ett förslag på vad jag kan ge för roligt för en billig slant så är ni välkomna. Jag är helt slut på idéer. Alla mina idéer kostar för mycket (som vanligt).

Btw syrran: Jag skulle gärna vilja ha en plattång i år. Behöver inte vara så dyr, bara den funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback