Hallelulja

Jag måste bara få analysera Idol lite nu när det är paus och allt. Jag har ju mina aningar om vilka som går vidare och sen har jag mina förhoppningar. För är det något jag vet om svenska folket så är det att de inte går att lita på i såna här lägen. Jag har personligen röstat två gånger på den artist som jag anser är mest värdig en finalplats - nämligen Amanda.
Hennes röst är helt fantastisk och hennes känsla är helt obeskrivlig. Jag tror aldrig att jag har gråtit så mycket till en låt som en artist har stått och sjungit så rakt upp och ner som Amanda gjorde med Hallelulja. Den var helt amazing och med tanke på hur hon gör och vilken kapacitet tjejen har så vore det en skam om hon inte fick en finalplats. Sen kan man ha sina åsikter om hennes låt som juryn menade var en "utmaning". Seriöst? Visserligen var det en R'nB-låt, men hallå? Den var ju hur enkel som helst för henne. Om det var taktik eller omedvetet kvarstår att tänka på, men personligen så tycker jag att det var lite orättvist. Andreas fick Conga pga att han har svårt att röra sig. Marie fick Maneater pga att hon anses vara en ballad-drottning. Jag sa till mina vänner innan att: "Jag lovar att Amanda får en R'nB-låt."  Men inte fan trodde jag att den skulle vara så enkel som den var. Vad var resonemanget till att hon fick den? Att den skulle vara en utmaning för hennes röst, eller vad var det? Nej, nej. Där hade dom fel.
Oavsett vad så anser jag att Amanda är den artist som varit den bästa genom hela Idol (förutom Daniel) och om hon inte går vidare till nästa vecka så bojkottar jag hela finalen. Som om någon bryr sig...


128476-92  128476-93  128476-91

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback