Ändring

Hur kommer det sig att jag inte kan hitta en kille som är normal? Är de inte för avvisande så man tröttnar så är de för på så man bara vill kräkas, eller varför inte det bästa av allt: de är otrogna. Gällande det sista så verkar det som att jag har någon slags magnet eller en skylt i pannan där det står att alla upptagna killar ska komma till mig för att få något kul. Det värsta med de fall som jag varit inblandad i detta så har jag vetat om det. Jag kan inte helt skylla på killen för det skulle inte vara rätt. Många har frågat mig varför jag ens har fortsatt och inte bara sagt ifrån direkt. Ja, det kan man fråga sig. Antagligen för att det man inte kan få lockar mycket mer än det man kan få. Det är som det gamla talesättet: Man vill alltid ha det man inte kan få. Sant. Det stämmer perfekt på mig. Jag antar att jag vill ha en spänning och söker mig automatiskt till de killar som är upptagna, trots att jag vet om det. Det kan nog handla en del om bekräftelse också - att jag får bekräftese att jag kan få det jag vill oavsett omständigheterna. Det känns ju fruktansvärt nu när man får ner det på pränt att jag faktiskt har vetat om att killen i sig inte är singel och att jag ändå bara har fortsatt. Om jag ska vara ärlig så har jag inte tänkt på det faktum att de har en annan hemma hos sig som väntar, utan jag har bara gillat uppmärksamheten som de ger och i tid och rum så försvinner tanken på en sambo eller flickvän som väntar. Fast å andra sidan kan jag tycka att det inte är mitt problem, det är ju inte jag som är otrogen och ska ha dåligt samvete det är ju faktiskt han. Det är ju han som gör mest fel, inte jag. Jag hade ju lika gärna kunnat varit ovetande. Men sätter jag mig in i hans flickväns situation så är det klart att jag hade blivit arg på "den andra", men jag ade ju mest blivit arg på honom. Det är ju trots allt han som hade svikit mig och varit trogen, henne har man ju inga förpliktelser till - mer än att jag hade tyckt att hon skulle låtit honom vara.
Ja, det är fan inte lätt det där. Lätt att sitta så här och säga hur man hade gjort, tyckt och sagt, men när det väl hade hänt så hade jag antagligen gjort helt annorlunda. Allt jag vet utifrån detta är att jag måste ändra på mitt beteende illa kvickt innan någon blir ordentligt sårad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback