One night stand

Jag har funderat runt en sak. Det är det här med one night stands. Det är så enkelt för killar att bara dra hem en brud en natt för att få sig något utan att behöva oroa sig över så värst mycket. Okej, bruden kan ha någon sjukdom, men det är faktiskt inte så ofta det händer.
Vi tjejer måste däremot även fundera över om vi har gått och blivit med barn eller inte. Det räcker att man har fumlat med p-pillren en dag, sen måste man ha skydd i ungefär en vecka efter det eftersom det inte ger tillräckligt skydd annars. Men hur ofta är det så att man mitt under all upphetsning plötsligt kräker ur sig: Har du kondom btw? Vad jag vet så händer det inte så ofta. Däremot är man väldigt noga i början av ett förhållande att skydda sig eftersom man inte vet vad den andre kan ha för skit. Det är väl minst lika viktigt då som när man släpar hem ett one night stand? Om inte viktigare till och med..
Nu ska jag inte låta som värsta moralmorsan som predikar om "dagens ungdomar som är så oansvariga". Jag vet, been there-done that, och jag hatar det. Jag hatar den här ovissheten att man kanske kan vara på smällen. Funderingarna kring om man tagit pillren som man ska eller om man slarvat den sista tiden, men ändå är man så oansvarig när det väl kommer till kritan. Why? Vi får ju bara själva lida för det sen. Jag menar, köpa dagen-efter-piller för 160 för en tablett är inte roligt bara för att man hade kul en natt. Det är fan inte värt det. Varken den där lilla tabletten eller oron över att man kan vara på smällen. Det är orättvist att vi tjejer ska behöva oroa oss för det. Man är ju inte mer än människa och kan glömma saker, även om de är viktiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback