Nyårsafton

Det blev precis som jag hade väntat mig på nyår. Det var ganska okej på tåget, sov mesta delen ner till Sthlm. Där hade jag drygt 2 timmar innan bussen skulle gå så jag satt och läste lite i Sociallagarna. Lite lagom roligt, men dock ett väldigt bra tidsfördriv. Senare där träffade jag Gustav och Per som också skulle till Lina i Kalmar. Bussresan tog 6 timmar, men jag sov mesta delen där med. Man satt som en packad sill, men man står ut när man vet att det bara är för ett tag.
Väl framme var det dags att göra sig i ordning. Vi hade första tjing i duschen och sedan var det förberedelser inför kvällen som nalkades. Vi ställde i ordning stolar och bord inför maten. Vid fem-tiden åkte jag och Alex och hämtade fyra pojkar till som kom med tåget. Sammanlagt var vi 11 stycken på nyår, en liten lagom folksamling.
Under middagen hade alla fått ett kuvert med ett kändisnamn som man var. Jag blev Rose i Titanic och jag hade två kavaljéer (Gustav och Wille a.k.a Jack och Cal). I dessa kuvert låg det uppgifter som vi skulle utföra under kvällens gång. En del fick ett större uppdrag medan andra (jag) fick fler. Jag fick att jag skulle sjunga en snapsvisa två gånger under kvällen, själv!! Det gick hur bra som helst efter ett par groggar, hihi! Det andra uppdraget var att jag och min partner (Gustav) skulle batla mot ett annat par till Summer of '69 och vi vann =) Det tredje uppdraget var att jag skulle ragga på Henrik under kvällens gång. Raggandet innebar inte att man skulle klänga på honom osv utan bara vara allmänt trevlig genom att ställa frågor och liknanade. Efter ett tag säger Lina och Emma till mig att jag har vunnit tävlingen och att jag därmed blivit kvällens raggmunk =) NAJS! Inte varje dag man får en sådan fin titel. Mitt fjärde och sista uppdrag gick ut på att jag skulle resa mig upp ett X antal gånger under kvällens gång och säga "Warum" (varför på tyska). Det gick bra efter ett tag det med. Det roliga med det uppdraget var att Alexandra skulle dansa på stolen varje gång jag sa så, vilket gjorde att jag sporrades att göra det i princip hela tiden då hon skulle få pinas med haha!

Efter middagen så satt vi mest och drack och hade allmänt trevligt. Vid tlvslaget så var det så klart dags för fyrverkerier, men ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg att jag såg någon. Men bilderna visar att jag var ute och stog på benen iaf.. Guldfiskminne på hög nivå!

Natten tillbringades brevid Alexandra på en madrass i ett gult rum med vita blommor på. Det var en 90 madrass så vi låg typ halvvägs ner på golvet båda två. Vaknar dagen efter av att Alexandra skriker rakt i örat på mig: Fy fan vad du stinker sprit!!!!

Tack för den väckningen, inte nog med att man redan HADE ont i huvudet liksom..

Hela dagen var seg och vi satt i princip hela dagen i soffan och gjorde mest ingenting. Mådde inte så vidare bra om man säger så. Men roliga minnen har man iaf efter en lyckad nyårsafton. Tack Lina för att du gjorde det möjligt för mig att vara med er!


128476-66     128476-63

128476-59     128476-61

128476-64     128476-65


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback