Julkänsla

Snart är det dags för hemfärd och jag måste säga att hemlängtan är stor. Nu när det inte är så mycket kvar i skolan och när det bara är 8 dagar kvar så känns det i kroppen. Jag vill bara gå på tåget med händerna fulla och veta att snart är jag hemma.
Det bästa med julen är ändå alla förberedelser. Klä julgranen, pynta i hemmet och sen julbaket. Mamma och jag bestämde oss för att inte göra något julgodis i år utan satsa mer på nötter istället (lite nyttigare om inget annat). Sen ska vi baka lussekatter. Det är ju ett måste på julen. Pepparkakor lär vi väl köpa för de som vill ha det, inget sånt avancerat nu inte. Vi har som tradition hemma att när vi klär julgranen så lyssnar vi på Vikingarnas julskiva. Det har vi gjort sen jag och min syster var små och lär väl göra tills vi själva blir gamla. Det hör liksom julen till att pynta granen till Christer Sjögrens ljuva stämma.
Bara 8 dagar kvar nu, längtar redan!!

128476-101128476-99128476-96

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha Turtle-face som pappa kallar honom...
Varför inget julgodis?? Vem FAN vill va nyttig på julen?! *morr*

Postat av: Sara

Haha det hade jag fan glömt! Han och hans smeknamn på allting. Gangster-keps, Calle-Billan-lugg, Fleskity, Citykuken.. Listan kan göras lång. Haha vår älskade pappa!
Meh det är ju sånt meck med det! Du kan ju komma ut och hjälpa oss ;)

2007-12-07 @ 11:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback