Sjukt

Beställde nya linser på nätet förra veckan, fick dom idag. Har kommit på att det är alldeles för dyrt för mig att gå på Synoptik numer eftersom jag inte får någon månadsräkning utan de vill att man i stället ska punga ut 1500 spänn i ett nafs för tre månader. Nej tack sägar jag då. När man i stället kan få linser för tre månader för ett pris på strax under 600 kronor så lönar det ju sig i slutänden. Helt sjukt att de ska ta såna vidriga priser för något som de flesta människor behöver idag. Inte många som väljer att använda linser/glasögon för nöjets skull. Det finns ju såklart de som använder färgade linser pga att de vill byta ögonfärg ett tag, men de kostar ju inte i närheten av de priser en annan får betala. Likadant är det ju med glasögon för de som vill ha det fast att de inte behöver det för syns skull. De glasögon som dessa människor köper är ju väldigt mycket billigare än vad en annans glasögon skulle kostat. Eftersom jag är praktikst taget halvblind, nej inte riktigt men det känns fan så, så får jag ju betala ännu mer beroende på hur mycket styrka jag ska ha. Helt sjukt detta. Inte direkt rättvist heller. Men tack och lov så finns det ju Lensway och Lenson som man kan beställa ifrån, annars vet i fan vad jag hade gjort som fattig student och linsanvändare.
Kan inte glömma en kommentar jag fick från en klasskompis jag hade i mellan- och högstadiet. Jag fic mina linser i 8:an så innan dess anvönde jag då glasögon och i och med att jag behövde så starka glasögon så blev ju så klart glaset i dem ASTJOCKA. Hon sa en gång: "Du har ju för fan coca-bonnar framför ögonen!"  För er som inte förstår skånska så jag flika in med att  "coca-bonnar" betyder botten på en coca-cola flaska i glas. Hon menade alltså att det var så tjocka mina glas var =P Haha! Sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback