Insnöad

Vaknade av alarmet på mobilen kl. 05.50 i morse, OBS! 05.50! Irriterad, trött och allmönt seg går jag upp och retar mig på att jag lovade att följa med honom på återbesöket på sjukhuset idag. Går upp och duschar, klär på mig osv. Drar sedan upp persiennerna och vad ser man? Jo en halvmeter snö som ligger + att det bara vräker ner fortfarande, KUL!
Vi tar oss till bussen som Bambi på hal is och min irritation bara stiger ännu mer inom mig på detta väder i oktober månad. Väl framme på sjukhuset efter mycket om och men sitter jag i väntrummet och läser en tidning för att hålla mig vaken. Tyst oh lugnt som det är känner jag hur jag nästan somnar in till "I wish I was a punkrocker" på radion. Han kommer ut till mig och vi beger oss vidare till Pressbyrån för att sitta och vänta på att klocan ska bli 10 och tar en varsin kopp kaffe under tiden.
1½ timme senare beger vi oss vidare till Bik Bok för att lämna tillbaka min jacka, vars dragkedja gått sönder. Jag hade världens historia i uppmålad i huvudet eftersom jag var helt 100 på att jag skylle få ett tillgodokvitto tillbaka. Till slut frågar kassörskan: "Vill du ha pengarna direkt på kortet?"  Stående som en fågelsholk nickar jag tillbaka ett Ja. Lycklig över mina 700 kronor jag fick tillbaka tar vi oss till Konsum för att handla mat inför helgen. När jag står och plockar i mitt helggodis i en påse ser jag hur en äldre gubbe står och plockar i sitt godis med händerna. Med händerna! Hallå?! Har han inte lärt sig någonting om allmän vett och hyfs? Verkade verkligen inte så. Jag flyttar mig till ett ställe jag vet att han inte varit på och sneglar lite då och då mot hans håll. När han väl ska gå och betala sin påse ser jag hur han tar en näve med cola flaskor och trycker in i käften! Jag kunde knappt tro mina ögon! Alla dessa pensionärer klagar på "dagens ungdomar" som inte visar någon respekt eller hyfs. Men alla dessa pensionärer då? Ska de få bete sig precis hur de vill utan att någon bryr sig? De pratar om "den gamla goda tiden". Men vi lever faktiskt på 2000-talet. Allting kan inte vara som det alltid har varit, acceptera och gå vidare för helvete!

128476-4




128476-3




128476-2


128476-55

Kommentarer
Postat av: Sandra

He he he ja jösses dessa gamlingar ;) Har skrivit om två stycken i min blogg. helt sjuk var den ena, trängde sig före en annan stackars gubbe i kön på AGs. Sinnes! Tycker snön ser mysig ut :P Längtar till i jul då vi får mysa i snön HELT SJÄLVA!! Så jävla SKÖNT!!! *Pöss*

Postat av: Milla

Ooh så mysiga bilder! Le åt snön istället Gumman, Ut & hoppa ;) Ps. Vilken jävla gubbe ;D haha. Puss

2006-10-28 @ 14:04:35
URL: http://Millia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback