Lovvika

Var på nätverksträffen med projektledarna för den här tjejgruppen som jag och Erika har på onsdagarna inom Rädda Barnen. Inte nog med att man verkligen inte hade någon lust att åka dit, ledarna hade dessutom glömt bort att det var idag. SMART!! De kom ganska direkt dock, så det var ju bra men man frös som en idiot när man stog och väntade.
Det har varit snöstorm under dagen, men nu är det plusgrader och REGN! Kul lixom. Kan det inte vara antingen eller? Har ju mycket hellre snöstorm än regn. Blir inte lika blött. Var huuur blöt som helst om fötterna när jag kom hem, då jag valde helt fel skor när jag åkte (typical me).
Läste en ganska rolig notis i Metro när jag åkte in till stan innan. Det var en liten notis (lätt att missa) som hade rubriken "Dagens ord: Lovvika". De berättar i denna lilla notis om var ordet lovvika kommer ifrån och hur man tillverkar lovvika. Jag kan tala om att det var en kvinna vid namn Erika Aittamaa som stickade det första paret 1892 (om någon är intresserad). Det var egentligen inget speciellt med denna lilla notis, men de var ganska rolig, och helt meningslös. Snacka om brist på saker att skriva om. Haha!

Dagens ord alltså: Lovvika


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha jag hade stavat det med ett V. Ser ju helt cp ut med två ju hahaha..
Dagens stavning: LOVIKA!
Eller som en av våra fångar sa till mig: "Har du LUDVIKA-vantar på dig?"

2006-11-17 @ 12:18:44
Postat av: Sandra

Oj, glömde signera förra inlägget, fast å andra sidan känner du väl inte så många fångvaktare som skriver här haha.. ;)
PUSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback