Helgen

Torsdag
Hela dagen var helt kaotisk. Jag kände mig skitstressad hela dagen. Slutade skolan kl. 15.00, mamma och Derrek skulle komma klockan 19.41 (trodde jag) och jag hade HUUUUR mkt som helst att fixa innan dess. Jag skulle handla på vägen hem från skolan, städa (dammsuga och torka golv, KUL!), bädda våningssängen och laga mat. Kom hem klockan 16 efter att ha handlat på vägen hem. Tar fram det som ska vara i maten (köttfärspaj) och upptäcker snabbt att jag har glömt både lök och krossad tomat, men KUL! Sitter ett tag med E över msn och snackar om att ha i rödlök och egen krossad tomat, bara det att det krävdes typ 10 tomater isf och det hade jag ju självklart inte. Bara att knata ner till Statoil då. Men innan dess dammsugar jag och dammar av lite. Men sagt och gjort, ner på Statoil, tar vad jag har och ställer mig i kö, då kommer jag på dricka. Skulle ju ha köpt en flaska rött till kvällen men med tanke på hur vimsig jag var hela dagen så glömde jag det så det fick bli en coca cola och en Loka, bättre än inget.

Kommer hem, torkar golvet och mamma ringer och talar om att de bir försenade pga att de måste ta buss från Sundsvall och att den hade blivit försenad, de räknade med att vara framme vid halv nio i stället. Helt plötsligt hade jag en timme extra. Bara att lugna ner sig.

Efter mkt om och men kommer de och vi käkar. Sen är vi så trötta att vi lägger oss för att sova. Kändes hur skumt som helst att ha nere våningssängen på andra väggen, är bara van vid att fälla ner den över mig när jag få folk.


Fredag

Vaknade klockan 8 av att Derrek var uppe och trampade. Hade förvisso satt kloclan på halv 9 så det var inte så jättemkt tidigare. Vi gick upp, gjorde oss i ordning och sedan bar det av intill stan. Vi gick in pga att jag skulle visa skolan med. Derrek hade ju inte sett den "in real life" innan. Vi gick in i den och jag visade biblioteket och lite sånt. Sen gick vi ner till stan och upp till kiropraktorn som jag skulle till 11.20. Det gjorde inte så ont när han knäckte ryggen, det var mest skönt, men han förstod att jag hade ont eftersom jag har en sned rygg + att jag hade skottat tung snö. Han sa det att jag i fortsättning fick betala någon som skottar åt mig i stället, haha! 20 år och invalid, KUL! Jaja, bara att acceptera. Vi gick på stan ett bra tag, jag fick inhandlat en korg att ha en massa sladdar och skit i från bokhyllan, en krok till min gardin som mamma tagot sönder på morgonen och mat inför kvällen + en kärringvagn att ha när man handlar, PINSAMT! Men det är ju bra eftersom jag har en dålig rygg, men ändå! "Hej! Det är jag som är pensionär vid 20 års åldern" Haha!
Vi gick hem, satte oss och tog det lugnt, sen lagade Derrek mat. Purjolökspotatis, lövbiffsroulader och en ASGOD sås som jag hade beställt, ME LIKE =) Det var himmelskt gott! Har inte ätit så god mat på länge!! Det kommer jag leva på tills jag dör. Kvällen fortsatte med kortspel och mkt skratt innan vi la oss för att sova.

Lördag
Vi gick upp vid halv nio (IGEN) och begav oss in till staden (IGEN) pga att det inte finns så mkt att göra i min lila lägenhet. Derrek hittade en ny väg som vi gick, bara det att det kändes som att den var mkt längre än den jag brukar gå till skolan, och han som ÄLSKAR att gå. Haha! Vi kommer in och beger oss först till Domus. Där hittar jag två ASFINA tavlor på Marilyn Monroe som jag vet skulle passa skitbra i min köksdel. 59 kronor styck kostade de, rena klippet! Hittade även annat smått och gott, bl.a. julkort. Har verkligen kommit in i sån julstämning nu, och jag längtar tills man år pynta och skriva julkort till släkt och vänner.
Sedan gick vi till Åhlens där jag köpte en korg till då det såg dumt ut med bara en. Efter det gick vi till News och käkde lunch och drack en varsin öl. Vi kikade efter några bra restauranger till kvällen med, men hittade inget speciellt då Derrek helst ville ha plankstek.
På vägen tillbaka till bussen gick in på Claes Olsson där jag fick en ny stekpanna pga att den jag har är värdelös + att jag fick en massa annat gojs, typ stekspadar och sånt =P
Kommer hem, laddar upp inför kvällen med ett glas vin och lite musik av Danne Stråhed. Sedan kollar jag på restaurangkoll.se och hittar där en restaurang i stan med plankstek, där vi hade varit och käkat lunch dagen innan. Vi tar oss dit vid halv sju efter att ha ringt C och frågat om busstider =) Äger ingen busstitabell, är för snål för att köpa en för 15 kronor, haha!
Vi kommer dit, mamma äter Souvlaki med tzatziki, Derrek äter sin plankstek och jag entrecote med gorgonzolasås, Yummie!! Efter det tar vi och går ner till Badhusparken, då Derrek ville se Frösön på närmare håll, kanon att det var på kvällen oxå =) Efter det inser vi att det är 45 minuter tills bussen ska gå. Vi går då till Dalwhine och sätter oss för att ta en varsin öl. Hade hört av E att det var mysigt där inne, och det var det! GUUUD! Hur mysigt som helst. Fick så klart visa leg i baren (suck) innan jag beställde, sedan satt vi där i 3 timmar! Mycket längre än vad det var tänkt från början. Haha! Som det kan bli. Vi snackade med ett par från Funäsdalen som satt bredvid oss och de var HUUUR trevliga som helst.
Kommer hem efter mkt om och men och inser att jag inte skulle ha tagit den sista cidern. Men vad fan, jag blev ju bjuden =) Haha!

Söndag
Klockan ringer kl 6 (!) och jag är svintrött. Deras tåg gick ju 8.07 och deras taxi skulle komma vid 7.40 ungefär. Gick upp och fixade deras sängar så jag hade det gjort. Käkade lite frukost med dem, men jag kan inte påstå att jag var vidare hungrig =/ Taxin kom vid den tiden som var satt och det blev kram och hejdå.
Gick och la mig i sängen och tittade på tv en stund, bara barnprogram dock. Teckande James Bond var det, så fattig den var. Haha!
Vaknade vid halv elva, käkade en macka och drack te, tittade på Idol, sen bar det av till ICA då man skulle handla bingolott till E samt mat inför kvällens middag bestående av tacos =)
E, S, A och C kommer hit om 20 minuter och ska spela bingolotto (pensionärsvarning) Jag har bakat muffins och ska nu fixa maten innan de kommer. Hur gott som helst ska det bli. Har dock inte hunnit dammsuga men det får de leva med.

Summan av helgen blir då att jag har gått plus hela helgen =) Knappt behövt lägga ut någonting, SUPERNAJS! Får se om jag vinner något ikväll då, tror ju inte det, men man vet aldrig =P Skulle inte sitta helt fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback