EGO

Hur kan vi människor vara så himla egoistiska? Jag läste på aftonbladets hemsida tidigare idag om klimatförändringarna. Okej, det känns lite som att det har gått till överdrift nu när de skriver om det hela tiden, men samtidigt så är det ett enormt stort problem, eller ja, det kommer bli om det inte sker en ändring snart. Det jag menar med egoistiska är att vi hela tiden säger: "Men det där är så himla överdrivet, det kommer ändå inte att hända förrän om typ 100 år och då lever ändå inte vi." Nej det gör vi förvisso inte, men våra barn och barnbarn gör. Det är väl lika viktigt att de får det bra och får leva som vi gjort. Hur kan vi ens tänka en sådan sak? Det är ju hur självklart som helst att vi ska göra det lilla vi kan göra. För mig är det det iaf. Många tänker säkert nu: "Men det kommer ju inte hjälpa att ENBART jag gör någonting." Nej det är så rätt så. Men vad skulle hända om alla gick runt och tänkte så? INGENTING! Det skulle endast bli mycket värre. Det är som ett gammalt talesätt: I"ngen kan göra allt, men alla kan göra något". Det blir kanske ingen revolution för att just DU gör någonting, men ditt lilla bidrag kan rädda tusentas liv, både människors och djurs. Tänk på det nästa gång ni startar bilen för att åka ner till affären och handla mjölk.
På aftonbladets hemsida kan man klicka på en länk där man skriver på att man lovar att göra något åt klimatförändringarna, och framför allt: HÅLL DET! Det kan göra en stor skillnad i längden, o bara så många som möjligt gör något. Jag vet inte vad andra vill, men jag vill inte leva och sedan vara djupt medveten om att jag kunde gjort något så att mina barnbarn kanske kunde levt lite längre och lite bättre. Det är trots allt våra efterlevande som kommer att drabbas av våra handlingar, hur vi än styr dem.

Dagens länk: www.aftonbladet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback