Vad är folks problem?

När det gäller tvättstugor och tvättider så är det fan inte många som tar hänsyn till de regler som finns, skrivna som oskrivna. Verkar som att alla ska ha det svart på vitt för att fatta vad det är som gäller. Ingen vett och etikett där inte.
Hade tvättid mellan 14-16 och kommer dit strax efter två. Vad ser jag? Jo, fanskapet innan mig tvättar fortfarande i alla TRE maskiner så jag kan inte lägga i min tvätt! Irriterad som jag var står jag kvar och väntar då det bara var 10 minuter kvar på maskinerna. Tänkte att personen skulle komma strax efter när de var klara (vilket en annan är så duktig och gör) men inte då. Eftersom jag ska iväg på jobbet sen strax innan fem så hann jag heller inte stå kvar där och hoppas på att fanskapet skulle komma så jag bokade om tiden till imorron eftermiddag. Gick raskt hem och kastade in tvätten igen och plockade på mig penna och papper. Gick med bestämda steg tillbaka och skrev en lapp och satte på maskinen. Eftersom jag inte visste om fanskapet var svensk eller snackade engelska så skrev jag på engelska. Den löd ungefär så här:
Can you read?
In the meantime you could at least be ready with the washingmachines so the one who actually BOOKED the time can du their laundry.
THANX!
Inte första gången man har problem med tvättider och allt vad det handlar om där borta på det här stället. Verkar som att alla tror att de kan göra vad de vill bara för att det är studentlägenheter. Vet inte hur man ska göra för att det ska sluta heller, men en sak är säker: Ska bli skönt att komma bort det här dårhuset till våren.
Carola i klassen berättade förra veckan att någon hade snott hennes och hennes pojkväns kläder när de hängde på tork i tvättstugan. Hur sjukt är inte DET då? Hur fan kan man sno någon annans kläder? Sjukt. Det som var mest upprörande med hela historien är att de inte får ut en krona av försäkingsbolaget pga att det inte finns ett lås in till tvättstugan så vem som helst kan komma in där. Men herregud! Det var ju dyra kläder, jeans, tröjor, linnen, underkläder m.m. Inte direkt att man kan köpa sådana saker helt nytt igen när man är student.
Nej, när det kommer till tvättstugor och tvättider så blir folk helt störda, så är det bara. Har sett flera exempel som tyder på det. Hade varit bäst om alla hade haft en maskin och tumlare i lägenheterna. Då hade vi inte haft sådana problem som vi har.

Fick en julklapp av Linda på posten innan. En musmatta med en bild av oss två från balen. Hon är bara för gullig den där tjejen! Snacka om att man skäms nu för att jag inte skickat något till henne.. Men jag får ge henne något när jag kommer hem istället. Blev så glad av den presenten. It made my day =)

Dagens surprise: Musmatta på Posten




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback