Utekväll med syrran

Igår hade vi planerat att dra till Seven, men eftersom jag totalt hade missat att det var förköp (det är inte så i Malmö) så var vi tvungna att dra dit tidigare än de med förköp. Det var också tänkt att vi skulle träffat Micke (syrrans polare) och hans vänner, men då vi var tvungna att gå till Seven kl. 20.00 så blev det inte så.
Syrran och jag stressar som fan, då jag endast har EN spegel i detta hem, och tar oss in till kl. 20. Kommer fram vid kvart i åtta och ser att det inte är en käft utanför Seven. Skitbra eftersom vi båda var akut-kissnödiga. Vi kutar upp halvvägs mot sjukan och hittar en liten ingång med en trappa som vi sätter oss under. När vi satt där går det förbi en kille som vänder sig om och säger: "Kissa lugnt!"  Hahahahahaha! Det måste ha sett ganska roligt ut. Två halvfulla tjejer som sitter och kissar under en stentrappa med strumpbyxorna halvvägs ner. Vi går tillbaka sen och ställer oss snällt i kön och väntar. Efter ett tag kommer vakten och ska släppa in oss. Han kollar på syrrans leg och sedan mitt. Då säger han att han tyvärr inte kan släppa in oss då jag är för ung. Hade kollat hemsidan tidigare och sett att det var 23, men vi trodde att vi kunde ha en chans om vi var där först. Men nej.. envis som han var så vägrade han. Skitarga och asbesvikna gick vi därifrån och visste inte var vi skulle ta vägen. Syrran ringde till Micke som sa att vi kunde testa på O'Learys. Sagt och gjort. Väl framme så är det kö men innan vi ställer oss där frågar vi vilken ålder det är: 21. Skitbra! Här kanske v kan komma in. Vi var ju aningen besvikna och ganska så irriterade över att gå ut någonstans där man inte känner någon, men vi sa att vi får iaf testa.
Vi kommer in och de tar inget leg, perfekt! Då kunde jag iaf inte bli nekad att komma in haha! Väl inne beställer vi en varsin cider och en varsin cola som vi planerade att blanda ut med våran medtagna Baccardi Lemon som vi tidigare hällt över i småflaskor (snål-varning).
De hade inte öppnat övervåningen då så vi fick sätta oss där nere i rummet. Vi höll på att frysa ihjäl eftersom dörren ut var öppen pga insläppet av folk. Det var nästan bud på att fråga om en filt eller något liknande. Men efter tag beger vi oss upp på övervåningen med våra drickor och tillbehör.
Resten av kvällen bestod av köande i baren, dans och karaoke (Linda Bengtzing - Jag ljuger så bra). Med andra ord: ingredienser för en lyckad kväll! Det blev så jävla bra till slut. Från att kvällen hade känts förstörd, till att den slutade helt perfek. Precis vad jag behövde - en helkväll med syrran, all by ourselves.
När vi skulle hem var det dock lite jobbigare. Assvårt att få tag i en taxi! Fullt med folk som väntade och det var inget direkt kösystem där inte. Det var först till kvarn som gällde. Stackars chaufförerna blev nog lite smått chockade av alla som kutade fram och slet i dörrarna för att få komma först in.
Väl hemma så märkte man ju hur berusad man egentligen var. Vi fyllde en varsin halvliters flaska med vatten och hade bredvid oss. Syrran låg i sängen över mig och helt plötsligt hör jag hur det dunsar till skithögt i golvet samtidigt som det krasar till. Halvt medvetslös som man var bev man ju livrädd, hoppade upp och kvider ur mej ett "Nej!!!" "Mina glasögon!". Det lät precis som att mina göasögon gick sönder. Eftersom man är halvblind och att det var mörkt så såg jag ju inte ett skit. Dessvärre såg man allting i morse. Fjärrkontrollen låg halvvägs till köksdelen, likaså hemtelefonen. Glasögonen låg intill sängen, men halvt demolerade. syrran tog på sig dem och frågade hur det såg ut. ja kör upp ansiktet 5 cm från hennes och söger: "Ja de är lite snea..." De hängde på sniskan och kändes asskumma att ha på sig.
syrran har garvat åt den här incidenten HELA dagen. Det var lite komsikt om man tänker efter faktiskt! Tur att man kan roa någon iaf med att man är halvblind. Hahahahaha!


128476-57   128476-55

128476-54  128476-56

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback