Pengar, pengar, pengar

Helt sjukt kass ekonomi just nu. Har 121 kronor kvar på kontot den här månaden, kul! Inte så att man har handlat hem allt man hade behövt heller.. ÅH! Panik! Jag hatar verkligen att vara och leva som en student. Aldrig så att man kan spara pengar heller. Det är så många måsten just nu med: måste handla 10 frimärken innan den 16:e, måste hämta skorna på torsdag från skomakaren på torsdag (de är kvar tills den 20:e), måste handla julklappar till syrran och christian, måste ha pengar till mat, måste handla ny deo och mascara.. Och så fortsätter det. Tar aldrig slut. Hur ska detta sluta? Vill egentligen inte be mamma om pengar, men jag vill heller inte ta av mina sparpengar (gjort det alldeles för mycket) men jag måste komma på en lösning snart, för jag kan inte ha det så här i två veckor till. Fan att det ska vara så viktigt med pengar! Dom styr verkligen allting. Har man inga pengar så kan men verkligen inte göra nånting. Drygaste! Hade man inte bara kunnat vinna några miljoner så skulle problemet vara ur världen? Som han igår som vann 20 000 i månaden i 10 år framöver. Han var 20 bast!! Vad orättvist!! Jag vill ju också ha så mkt pengar! Tänk att vara helt oberoende av pengar. Mmmm.. Me like =)

Dagens låt: Meja - All bout the money

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback