Julafton

Gårdagen var helt sjuk. Åkte in till stan då vi skulle handla mat och lite annat smått och gott för att få in julkänslan i min lilla lya.
Kommer in till stan och pantar flaskorna som syrran till trots asat in på bussen. Väl inne i stan går vi runt och kikar lite i affärer. Jag hittade en klänning på H&M som jag ska ha på juldagen samt ett par strumpbyxor. Syrran hittade en kortärmad blus, en leopardmönstrad korsett och ett par leopardskor (ni fattar temat). Annars handlade vi mest julpynt och sånt som vi skulle pyssla med här hemma. Maten och spriten inhandlades sist då vi inte orkade bära på så tunga påsar.
När vi skulle åka hem så blåste det som FAN och det var verkligen svinkallt. Vi står vid bussen och ser en taxi köra förbi och tänker att fan vad skönt med att åka taxi ända hem. Sagt och gjort: vi bokar en taxi som kom efter 15 minuter.
Väl hemma börjar jag att göra köttbullar medan syrran pyntar till det med apelsiner med nejlikor i, tallris med kulor, glitter och ljusslingor. Jättemysigt! Resten av kvällen såg vi på Bingolottos uppesittarkväll och käkade ris á la malta och skinkmacka. MUMS!

128476-48       128476-49


Morgonen började med en jul-frukost. Gröt med mandel och skinkmacka. Min syrra hade fått den briljanta idén om att den som fick mandeln skulle komma på ett rim. Med min vanliga otur så var det ju självklart jag som fick mandeln. Har så himla dålig fantasi så mitt rim löd ungefär så här: Julen för mig är, att fira med dem man håller kär.  Syrran kom också på ett rim som slog mitt med rekord. Det gick ungefär så här: Efter julen i Östersund, kommer jag hem och känna mig rund. Julen är allt annat än sund, fast frosseri är ändå julens grund.
Ja ni märker ju själva hur mycket mer poetisk min kära syster är än mig, men vad fan. Man måste ju bjuda på sig själv.
Efter det öppnade vi paket från mamma som vi alltid brukar göra. Vi fick en mascara och sminkborttagning från L´oreal. ASBRA! Thank you mom!

God jul på er allihopa!

128476-51    128476-50

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback